Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami Gminy Miejskiej i reprezentuje ją na zewnątrz. Odpowiada także za prawidłową gospodarkę finansową Miasta, posiadając w tym zakresie szereg, przynależnych tylko jemu, kompetencji.
Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
-
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej;
- gospodarowanie mieniem komunalnym;
- wykonywanie budżetu Miasta;
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników podległych jednostek organizacyjnych.
Burmistrz wykonuje zadania przy pomocy Urzędu Miasta Hrubieszów. Jest kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych.
Burmistrz jako organ wykonawczy oraz kierownik Urzędu wydaje zarządzenia, natomiast jako organ administracji publicznej wydaje decyzje, postanowienia i zaświadczenia.
Burmistrz sprawuje nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Miasta.
Zastępca Burmistrza:
Sekretarz i Skarbnik Miasta:
-
- Monika Podolak - Sekretarz Miasta
- Marta Woźnica - Skarbnik Miasta