Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Hrubieszów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
WYDZIAŁ FINANSOWO - PODATKOWY (WFP)
Adres komórki

ul. mjr. H. Dobrzańskiego "Hubala" 1

Email

Informacje dodatkowe

Osoby sprawujace funkcje: 
Skarbnik Miasta - Naczelnik Wydziału - Marta Woźnica (pokój Nr 17, wew. 31)

 



Zadania: 

 

  1. opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach wysokości stawek podatków i opłat lokalnych.
  2. opracowywanie założeń do projektu budżetu miasta, przygotowanie projektu budżetu, przygotowanie projektów planu budżetu wraz z autopoprawkami Burmistrza Miasta.
  3. opracowanie układu wykonawczego budżetu miasta oraz harmonogramu wraz ze stosownymi projektami Zarządzeń Burmistrza Miasta.
  4. opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej i Zarządzeń Burmistrza Miasta w sprawach zmian w budżecie miasta.
  5. rozliczanie wydatków i dochodów budżetu miasta.
  6. nadzór i rozliczanie wykorzystania dotacji celowych z budżetu państwa na zadania zlecone, powierzone i własne oraz ze źródeł pozabudżetowych.
  7. pracowywanie okresowych - miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych zbiorczych sprawozdań i informacji z wykonania budżetu.
  8. prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków budżetowych według klasyfikacji budżetowej.
  9. prowadzenie ewidencji wykorzystania środków budżetowych - według dysponentów w zakresie zadań własnych i zleconych.
  10. prowadzenie ewidencji zadań inwestycyjnych.
  11. prowadzenie rachunkowości jednostki samorządu terytorialnego gminy miejskiej oraz jednostki budżetowej Urzędu Miasta.
  12. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
  13. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych pod względem ich zgodności z planem finansowym.
  14. prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i zaliczeń oraz nadpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych.
  15. kontrola terminowej wpłaty należności przez podatników i inkasentów oraz terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak upomnienia, tytuły wykonawcze, zapisy na hipotekach.
  16. rozliczanie inkasentów.
  17. uzgadnianie zapisów księgowych z rejestrem zbiorczym wpłat podatków i opłat.
  18. ustalanie na podstawie ewidencji księgowych danych potrzebnych do wydania zaświadczeń o wysokościach zaległości podatkowych o stanie majątkowym itp. oraz ich wydawanie.
  19. prowadzenie wstępnej kontroli deklaracji podatkowych pod względem ich zgodności z posiadanymi wypisami z rejestru gruntów oraz ewidencją budynków i budowli z zakresu podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego.
  20. prowadzenie postępowania w zakresie przygotowania materiałów odnośnie umorzenia, odroczeń itp. wraz z opisem sytuacji materialnej i finansowej w celu podjęcia przez Burmistrza Miasta stosownych decyzji w tym zakresie.
  21. prowadzenie ewidencji księgowej z tytułu dochodów z mienia komunalnego na podstawie przypisów dokonywanych przez WYDZIAŁ NIERUCHOMOŚCI I PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO (WNP) wraz z ich windykacją i kierowaniem na drogę postępowania sądowego.
  22. naliczanie płac i sporządzanie list płac dla pracowników Urzędu wrazz potrąceniami zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  23. rozliczanie podatków z Urzędem Skarbowym.
  24. rozliczanie składek z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych z ZUS.



Sprawy prowadzone przez wydział: 

 


Wymiar łącznego zobowiązania pieniężnego (tj. podatek od nieruchomości i podatek rolny) dla osób fizycznych oraz wymiar podatku od nieruchomości dla osób prawnych
Pokój nr 12 tel. 846962380, 846962382 wew. 58

 



Zaświadczenia o: stanie majątkowym, dochodowości,  niezaleganiu w podatkach, stwierdzające stan zaległości.
Podstawa prawna: Art.306 a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r.- Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) oraz § 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz.U. Nr.240 poz.2067)
Podstawą do wydania zaświadczenia są rejestry ,ewidencje i inne dane znajdujące się w posiadaniu urzędu.
Zaświadczenia wydawane są w granicach żądania wnioskodawcy. 
I. Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia 
2. Do wglądu dowód osobisty osoby ubiegającej się o wydanie zaświadczenia.
II. Opłaty:
Opłata skarbowa od wydania zaświadczenia pobierana jest w zależności od tego gdzie i w jakim celu ma być przedkładane zaświadczenie:
- zaświadczenie o stanie majątkowym i dochodowości - 17 zł, 
- zaświadczenia o stanie zaległości podatkowych 21 zł.
III. Termin 
Wydział wydaje zaświadczenia w terminie 7 dni.
Odbiór zaświadczeń dokonywany jest osobiście, przez pełnomocnika lub za pośrednictwem operotora pocztowego.
Pokój nr 12 tel. 846962380, 846962382 wew. 58

 



Wymiar i ewidencja księgowa podatku rolnego, leśnego, od środków transportowych, od posiadania psów
Ewidencja księgowa dochodów z mienia gminy (opłaty za wieczyste użytkowanie i zarząd, opłaty ze sprzedaży i dzierżaw) 

Pokój nr 11, tel. 846962380, 846962382 wew. 33

 


Kasa urzędu czynna w godz.: 7:30-14:00 (przerwa 10:30-10:45)

 


Przyjmowanie wpłat podatków i opłat:
pokój nr 9 tel. 846962380, 846962382 wew. 32

 


Opłaty: 
Nr konta bankowego:
Bank PEKAO S.A.
89 1240 2829 1111 0000 4027 0241

 



Przy oznakowaniu spraw Wydział używa symbolu „WFP”.

 

 


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Jacek Szymczuk
Data wytworzenia informacji:
2019-08-01
Osoba wprowadzająca informację:
Jacek Szymczuk
Dodano do BIP dnia:
2019-08-08