Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Hrubieszów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
WYDZIAŁ OŚWIATY I KULTURY (WOK)
Adres komórki

ul. mjr. H. Dobrzańskiego "Hubala" 1

Telefon
846962380, 846962382 wew. 50
Email

Informacje dodatkowe

Osoby sprawujace funkcje: Naczelnik Wydziału - Radosław Dąbrowski

Zadania:

  1. w zakresie oświaty:
    a) prowadzenie bazy danych oświatowych – system informacji oświatowej,
    b) przygotowywanie projektów uchwał w zakresie organizacji i funkcjonowania placówek oświatowych,
    c) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia sieci przedszkoli i szkół podstawowych oraz ich obwodów,
    d) prowadzenie czynności związanych z oceną cząstkową pracy dyrektorów szkół i przedszkoli,
    e) analiza arkuszy organizacyjnych i przedłożenie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi,
    f) realizacja zadań w zakresie rekrutacji do publicznych szkół i przedszkoli,
    g) kontrola spełniania realizacji obowiązku nauki,
    h) organizacja dowozu uczniów niepełnosprawnych do przedszkola i szkół,
    i) opracowywanie projektu regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnych, funkcyjnych wynikających ze stosunku pracy i innych składników wynagrodzenia,
    j) organizowanie postępowań konkursowych na stanowiska dyrektorów w podporządkowanych szkołach i przedszkolach,
    k) przeprowadzanie postępowań egzaminacyjnych w stosunku do osób ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego oraz przygotowanie projektów decyzji w tym zakresie,
    l) współpraca z organem nadzoru pedagogicznego,
    m) prowadzenie spraw związanych z działalnością publicznych i niepublicznych szkół i placówek prowadzonych przez osoby prawne i osoby fizyczne inne niż jednostka samorządu terytorialnego,
    n) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oraz szkołom publicznym prowadzonym przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną,
    o) prowadzenie spraw związanych z rozliczeniami pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie kosztów wychowania przedszkolnego (w tym wyliczanie i aktualizacja podstawowej kwoty dotacji),
    p) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
    r) wnioskowanie, realizacja i rozliczanie różnego rodzaju subwencji, dotacji i dofinansowań z zakresu oświaty,
    s) składanie wniosków o przyznanie dyrektorom jednostek oświatowych nagród resortowych
    (np. nagroda Kuratora Oświaty, nagroda Ministra Edukacji Narodowej),
    t) przyznawanie nauczycielom nagród Burmistrza Miasta za osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,
    u) udzielanie nauczycielom świadczeń w ramach pomocy zdrowotnej;

  2. sprawy związane z realizacją zadań w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat trzech, w tym: prowadzenie rejestru żłobków oraz sprawowanie nadzoru w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki;

  3. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce na terenie miasta;

  4. sprawy związane z udzielaniem świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta;

  5. sprawy związane z przyznawaniem jednorazowego Stypendium Burmistrza Miasta Hrubieszowa,

  6. działalność na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynek dzieci i młodzieży;

  7. w zakresie kultury oraz ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:
    a) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań organizatora dla miejskich instytucji kultury, prowadzenia rejestru instytucji kultury,
    b) opracowywanie kalendarzy imprez i informatorów kulturalnych,
    c) współpraca z organizacjami i organizatorami ruchu kulturalnego,
    d) upowszechnianie i ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,
    e) organizowanie obchodów rocznic i świąt państwowych oraz współpraca w tym zakresie z organami administracji państwowej, instytucjami, stowarzyszeniami, związkami kombatanckimi, Kościołem Katolickim, innymi kościołami i związkami wyznaniowymi,
    f) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród i stypendiów w zakresie kultury;

  8. prowadzenie gminnej ewidencji zabytków i wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

  9. organizowanie i sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej, w tym nad pomnikami, obeliskami, grobami wojennymi oraz tablicami upamiętniającymi wydarzenia historyczne i pamiątkowe; współpraca z organizacjami kombatanckimi w tym zakresie;

  10. prowadzenie spraw dotyczących pozyskiwania środków z funduszy zewnętrznych w zakresie tzw. projektów „miękkich” dotyczących merytorycznego zakresu zadań wydziału;

  11. sprawowanie nadzoru nad działalnością następujących jednostek organizacyjnych:
    a) Szkoły Podstawowej Nr 1 w Hrubieszowie,
    b) Szkoły Podstawowej Nr 2 w Hrubieszowie,
    c) Szkoły Podstawowej Nr 3 w Hrubieszowie,
    d) Przedszkola Nr 1 w Hrubieszowie,
    e) Przedszkola Nr 2 w Hrubieszowie,
    f) Przedszkola Nr 3 w Hrubieszowie,
    g) Przedszkola Nr 5 w Hrubieszowie,
    h) Centrum Obsługi Przedszkoli w Hrubieszowie,
    i) Hrubieszowskiego Domu Kultury,
    j) Miejskiej Biblioteki Publicznej w Hrubieszowie”


Przy oznakowaniu spraw Wydział używa symbolu „WOK”.



Osoba odpowiedzialna za publikowane informacje: Radosław Dąbrowski


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Jacek Szymczuk
Data wytworzenia informacji:
2019-08-08
Osoba wprowadzająca informację:
Jacek Szymczuk
Dodano do BIP dnia:
2019-08-08