II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
III.
Punkt:
III.1.2)
W ogłoszeniu jest:
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu,
jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową
niezbędną do wykonania określonego w SIWZ zadania w wysokości nie
niższej niż 10.000.000,00 zł (dziesięć milionów złotych). Jeżeli wartość
środków finansowych lub zdolności kredytowej została określona z
walutach innych niż PLN Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty
podany przez Narodowy Bank Polski w dniu wydania dokumentu, jeżeli w
dniu wydania dokumentu Narodowy Bank Polski nie podał średniego kursu
danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty
podany pierwszego dnia po dniu wydania dokumentu.
W ogłoszeniu powinno być:
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu,
jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową
niezbędną do wykonania określonego w SIWZ zadania w wysokości nie
niższej niż 5.000.000,00 zł (pięć milionów złotych). Jeżeli wartość
środków finansowych lub zdolności kredytowej została określona z
walutach innych niż PLN Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty
podany przez Narodowy Bank Polski w dniu wydania dokumentu, jeżeli w
dniu wydania dokumentu Narodowy Bank Polski nie podał średniego kursu
danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty
podany pierwszego dnia po dniu wydania dokumentu.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV.
Punkt:
IV.2.2)
W ogłoszeniu jest:
IV.2.2) Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia 20,00
Skrócenie terminu wykonania zamówienia 20,00
W ogłoszeniu powinno być:
IV.2.2) Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Długość okresu gwarancji i serwisu na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia 20,00
Skrócenie terminu wykonania zamówienia 20,00
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV.
Punkt:
IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-09-05, godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-09-10, godzina: 10:00
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
II.
Punkt:
II.4)
W ogłoszeniu jest:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość
dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.
Przedmiotem zamówienia jest „Budowa krytej pływalni przy Szkole
Podstawowej Nr 2 w Hrubieszowie”. Celem przedsięwzięcia jest realizacja
budynku i elementów infrastruktury, stanowiących kompletny funkcjonalnie
obiekt z punktu widzenia potrzeb i zamówienia Inwestora. Będzie to
kryta pływalnia składająca się z hali basenowej oraz strefy wejściowej z
szatniami, małą gastronomią i węzłami sanitarnymi a także niezbędnymi
pomieszczeniami technicznymi i administracyjno – biurowymi. W hali
basenowej znajdzie miejsce basen pływacki i do nauki pływania, basen
rekreacyjny i brodzik dla dzieci oraz saunarium. Należy przewidzieć
możliwość przejścia ze strefy wejściowej do sąsiadującej z projektowaną
pływalnią sali sportowej. Szczegółowe założenia: Należy przewidzieć
lokalizację krytej pływalni wraz z zewnętrzną obsługą komunikacyjną na
działce nr 67/8, biorąc pod uwagę dowiązanie przestrzenne do istniejącej
hali sportowej oraz zespołu boisk w południowej części terenu. Elementy
strefy hali basenowej: • pełnowymiarowa 25 metrowa niecka sportowa
wykonana ze stali nierdzewnej • niecka do nauki pływania ze stali
nierdzewnej • niecka rekreacyjna żelbetowa z atrakcjami wodnymi wyłożona
mozaiką • wydzielona wanna SPA • wewnętrzna zjeżdżalnia z wanną hamowną
• wodny plac zabaw dla dzieci wyłożony mozaiką • pomieszczenie
ratowników • pomieszczenia magazynowe i techniczne. Elementy strefy
odnowy biologicznej: • sauna parowa • sauna sucha • wypoczywalnia z
lampami IR • natryski • basenik do schładzania • pomieszczenia
techniczne i sanitarne. Elementy strefy hallu wejściowego: • hall
wejściowy z przeszkleniem i przejściem na halę basenową oraz przejściem
do istniejącej obok hali sportowej • stanowiska kasowe z szatnią na
okrycia wierzchnie • mała gastronomia z barem i automatami • szafki na
obuwie • węzły sanitarne. Elementy strefy szatni i natrysków: • hall
suszarkowy • śluzy [kabiny] do przebierania • szatnia ogólna z szafkami z
zamkami elektronicznymi obsługiwanymi transponderami • natryski z
węzłami sanitarnymi • wydzielona szatnia dla osób niepełnosprawnych.
Obiekt posiadał będzie własną kotłownię gazową i zasilany będzie w
energię elektryczną z wbudowanej stacji transformatorowej. Funkcjonował
będzie w oparciu o własne przyłącza kanalizacji sanitarnej, wody, gazu i
energii elektrycznej, według wydanych przez odpowiednie instytucje
zapewnień i warunków technicznych. Zakłada się też wykorzystanie
dodatkowego źródła ciepła w postaci paneli solarnych zainstalowanych na
dachu hali basenowej a w kotłowni przewidziano możliwość zainstalowania w
przyszłości gazowego monobloku kogeneracyjnego. Obsługa komunikacyjna
dla ruchu pieszego od strony ulicy Stefana Żeromskiego a dojazd
techniczny od strony wschodniej poprzez istniejącą drogę gminną. Teren w
obszarze opracowania nie znajduje się w strefie ochrony
konserwatorskiej, ani w strefie szczególnej ochrony środowiska
przyrodniczego. 2. Planowany zakres robót wynika bezpośrednio z
wielobranżowego projektu budowlanego i obejmuje: -wykonanie robót
budowlanych (roboty ziemne, fundamenty, elementy konstrukcyjne, kominy,
stropy, stropodachy, schody, izolacje przeciwwilgociowe, izolacje
termiczne, ściany działowe, stolarkę okienną i drzwiową, podokienniki i
parapety, tynki i okładziny wewnętrzne, tynki i okładziny zewnętrzne,
elementy ślusarskie i wykończeniowe, malowanie, chodniki, plac
manewrowy, stanowiska parkingowe); -wykonanie instalacji sanitarnych
wewnętrznych i zewnętrznych (wentylacja, centralne ogrzewanie i ciepło
technologiczne, instalacja wod.-kan., kanalizacja deszczowa, przyłącza
sanitarne wod.-kan.); -wykonanie instalacji elektrycznych (wewnętrzna
instalacja elektryczna, zabezpieczenia, instalacje niskoprądowe);
-wykonanie instalacji technologii basenowej (technologia uzdatniania
wody basenowej) -wykonanie instalacji solarnej -obsługę geodezyjną
-wykonanie instrukcji p.poż, zakup gaśnic, kocy p.poż, innego
wyposażenia wg wytycznych p.poż, założenie książki eksploatacji obiektu
oraz książki obiektu budowlanego. -uzyskanie ostatecznej decyzji o
pozwoleniu na użytkowanie od właściwego organu nadzoru budowlanego
(obecnie PINB w Hrubieszowie) Gmina Miejska Hrubieszów posiada prawo do
dysponowania nieruchomością wynikające z prawa własności, dysponuje
projektem budowlanym oraz uzyskała pozwolenie na realizację inwestycji.
Charakterystyczne parametry techniczne obiektu: -Powierzchnia zabudowy
projektowanej pływalni: 1.735,88 m2 -Powierzchnia netto projektowanej
pływalni: 3.214,54 m2 -Powierzchnia wewnętrzna: 3.284,31 m2 -Kubatura
brutto projektowanej pływalni: 22.699,40 m3 -Kubatura netto
projektowanej pływalni: 16.248,05 m3 -Wysokość: 12,00 m - Liczba
kondygnacji: 2: w tym 1 podziemna i 1 nadziemna Uwaga: 1)Wykonawca
oznakuje informacyjnie: ciągi komunikacyjne, wyjścia ewakuacyjne,
oznakowanie pomieszczeń, tablicę zbiorczą. 2)Wszystkie oznakowania mają
spełniać wymagania programu „Dostępność Plus” dostępnego pod adresem:
https://www.ncbr.gov.pl/fileadmin/POIR/3_1_1_1_2019/Dok_dodatkowe/16_Program_Dostepnosc_Plus.pdf
3.Na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik Nr 1
do SIWZ, opisujący zakres wykonywanych robot będących przedmiotem
zamówienia składają się: - Projekt budowlany zmian; -Projekty
wykonawcze; -Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót
budowlanych (STWiOR); - Przedmiary robót; -Tabela równoważności.
Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca
zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją
projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w
przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w
jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za
roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w
przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót
koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie
zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w
cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze
tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według
własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. 4.Rozwiązania
równoważne. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do
norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych
i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt
2 i ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne
opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien
założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i
ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz
„lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki
towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie
minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard.
Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o
parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych lub lepszych,
których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe
funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej.
Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie
obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez
niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez
Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w
rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje
także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty
budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W
przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może
uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania
potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają
równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym
akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację
techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty
budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane,
spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania
wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu
posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub
sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka
dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami
określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub
warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje
również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające
zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w
szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany
Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani
możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu
nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany
Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy
lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu
zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub
KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji
zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający
dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie
zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności
wykonanych prac z dokumentacją techniczną. 5.Gwarancja. Długość okresu
gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia
stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w
przedziale od 60 miesięcy (termin minimalny) do 78 miesięcy (termin
maksymalny) od daty otrzymania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na
użytkowanie. Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu
rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w
terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji.
Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów
gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot
zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu.
Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja
producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych.
6.Ubezpieczenie. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze
umowę posiadania ubezpieczenia zgodnie z warunkami określonymi przez
Zamawiającego w § 11 projektu umowy. 7.Podwykonawcy. Zamawiający
dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1)jest zobowiązany
wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 3 do SIWZ) części
zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać
firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2)w przypadku
podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem
do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo imiona i
nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi.
Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy Zamawiającego o
wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał
informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie
zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia. 3)jeżeli późniejsza
zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego
zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a
ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu
Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny
Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie
mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w
trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za
nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz
płatności określone są w § 14 Projektu umowy. 8.Klauzula zatrudnienia.
Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek
zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące
czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych
przy realizacji robót budowlanych, operatorzy sprzętu i prace fizyczne
instalacyjno-montażowe objęte zakresem zamówienia, określonym w pkt. 2.2
SIWZ. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane
samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność
gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy).
Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia
zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o
których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu
niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji
zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o
pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w
trakcie realizacji zamówienia zawarte są § 13 Projektu umowy stanowiącym
(Załącznik Nr 2 do SIWZ). 9.Zamawiający informuje, iż zamówienie jest
realizowane w ramach zadania „Budowa krytej pływalni przy Szkole
Podstawowej Nr 2 w Hrubieszowie” i współfinansowane jest ze środków
Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach Programu Sportowa Polska –
Program Rozwoju Lokalnej Infrastruktury Sportowej, Umowa Nr
2019/0013/1393/SubA/DIS/SP/18
W ogłoszeniu powinno być:
Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość
dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.
Przedmiotem zamówienia jest „Budowa krytej pływalni przy Szkole
Podstawowej Nr 2 w Hrubieszowie”. Celem przedsięwzięcia jest realizacja
budynku i elementów infrastruktury, stanowiących kompletny funkcjonalnie
obiekt z punktu widzenia potrzeb i zamówienia Inwestora. Będzie to
kryta pływalnia składająca się z hali basenowej oraz strefy wejściowej z
szatniami, małą gastronomią i węzłami sanitarnymi a także niezbędnymi
pomieszczeniami technicznymi i administracyjno – biurowymi. W hali
basenowej znajdzie miejsce basen pływacki i do nauki pływania, basen
rekreacyjny i brodzik dla dzieci oraz saunarium. Należy przewidzieć
możliwość przejścia ze strefy wejściowej do sąsiadującej z projektowaną
pływalnią sali sportowej. Szczegółowe założenia: Należy przewidzieć
lokalizację krytej pływalni wraz z zewnętrzną obsługą komunikacyjną na
działce nr 67/8, biorąc pod uwagę dowiązanie przestrzenne do istniejącej
hali sportowej oraz zespołu boisk w południowej części terenu. Elementy
strefy hali basenowej: • pełnowymiarowa 25 metrowa niecka sportowa
wykonana ze stali nierdzewnej • niecka do nauki pływania ze stali
nierdzewnej • niecka rekreacyjna żelbetowa z atrakcjami wodnymi wyłożona
mozaiką • wydzielona wanna SPA • wewnętrzna zjeżdżalnia z wanną hamowną
• wodny plac zabaw dla dzieci wyłożony mozaiką • pomieszczenie
ratowników • pomieszczenia magazynowe i techniczne. Elementy strefy
odnowy biologicznej: • sauna parowa • sauna sucha • wypoczywalnia z
lampami IR • natryski • basenik do schładzania • pomieszczenia
techniczne i sanitarne. Elementy strefy hallu wejściowego: • hall
wejściowy z przeszkleniem i przejściem na halę basenową oraz przejściem
do istniejącej obok hali sportowej • stanowiska kasowe z szatnią na
okrycia wierzchnie • mała gastronomia z barem i automatami • szafki na
obuwie • węzły sanitarne. Elementy strefy szatni i natrysków: • hall
suszarkowy • śluzy [kabiny] do przebierania • szatnia ogólna z szafkami z
zamkami elektronicznymi obsługiwanymi transponderami • natryski z
węzłami sanitarnymi • wydzielona szatnia dla osób niepełnosprawnych.
Obiekt posiadał będzie własną kotłownię gazową i zasilany będzie w
energię elektryczną z wbudowanej stacji transformatorowej. Funkcjonował
będzie w oparciu o własne przyłącza kanalizacji sanitarnej, wody, gazu i
energii elektrycznej, według wydanych przez odpowiednie instytucje
zapewnień i warunków technicznych. Zakłada się też wykorzystanie
dodatkowego źródła ciepła w postaci paneli solarnych zainstalowanych na
dachu hali basenowej a w kotłowni przewidziano możliwość zainstalowania w
przyszłości gazowego monobloku kogeneracyjnego. Obsługa komunikacyjna
dla ruchu pieszego od strony ulicy Stefana Żeromskiego a dojazd
techniczny od strony wschodniej poprzez istniejącą drogę gminną. Teren w
obszarze opracowania nie znajduje się w strefie ochrony
konserwatorskiej, ani w strefie szczególnej ochrony środowiska
przyrodniczego. 2. Planowany zakres robót wynika bezpośrednio z
wielobranżowego projektu budowlanego i obejmuje: -wykonanie robót
budowlanych (roboty ziemne, fundamenty, elementy konstrukcyjne, kominy,
stropy, stropodachy, schody, izolacje przeciwwilgociowe, izolacje
termiczne, ściany działowe, stolarkę okienną i drzwiową, podokienniki i
parapety, tynki i okładziny wewnętrzne, tynki i okładziny zewnętrzne,
elementy ślusarskie i wykończeniowe, malowanie, chodniki, plac
manewrowy, stanowiska parkingowe); -wykonanie instalacji sanitarnych
wewnętrznych i zewnętrznych (wentylacja, centralne ogrzewanie i ciepło
technologiczne, instalacja wod.-kan., kanalizacja deszczowa, przyłącza
sanitarne wod.-kan.); -wykonanie instalacji elektrycznych (wewnętrzna
instalacja elektryczna, zabezpieczenia, instalacje niskoprądowe);
-wykonanie instalacji technologii basenowej (technologia uzdatniania
wody basenowej) -wykonanie instalacji solarnej -obsługę geodezyjną
-wykonanie instrukcji p.poż, zakup gaśnic, kocy p.poż, innego
wyposażenia wg wytycznych p.poż, założenie książki eksploatacji obiektu
oraz książki obiektu budowlanego. -uzyskanie ostatecznej decyzji o
pozwoleniu na użytkowanie od właściwego organu nadzoru budowlanego
(obecnie PINB w Hrubieszowie) Gmina Miejska Hrubieszów posiada prawo do
dysponowania nieruchomością wynikające z prawa własności, dysponuje
projektem budowlanym oraz uzyskała pozwolenie na realizację inwestycji.
Charakterystyczne parametry techniczne obiektu: -Powierzchnia zabudowy
projektowanej pływalni: 1.735,88 m2 -Powierzchnia netto projektowanej
pływalni: 3.214,54 m2 -Powierzchnia wewnętrzna: 3.284,31 m2 -Kubatura
brutto projektowanej pływalni: 22.699,40 m3 -Kubatura netto
projektowanej pływalni: 16.248,05 m3 -Wysokość: 12,00 m - Liczba
kondygnacji: 2: w tym 1 podziemna i 1 nadziemna Uwaga: 1)Wykonawca
oznakuje informacyjnie: ciągi komunikacyjne, wyjścia ewakuacyjne,
oznakowanie pomieszczeń, tablicę zbiorczą. 2)Wszystkie oznakowania mają
spełniać wymagania programu „Dostępność Plus” dostępnego pod adresem:
https://www.ncbr.gov.pl/fileadmin/POIR/3_1_1_1_2019/Dok_dodatkowe/16_Program_Dostepnosc_Plus.pdf
3.Na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik Nr 1
do SIWZ, opisujący zakres wykonywanych robot będących przedmiotem
zamówienia składają się: - Projekt budowlany zmian; -Projekty
wykonawcze; -Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót
budowlanych (STWiOR); - Przedmiary robót; -Tabela równoważności.
Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca
zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją
projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w
przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w
jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za
roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w
przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót
koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie
zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w
cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze
tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według
własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. 4.Rozwiązania
równoważne. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do
norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych
i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt
2 i ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne
opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien
założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i
ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz
„lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki
towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie
minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard.
Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o
parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych lub lepszych,
których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe
funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej.
Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie
obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez
niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez
Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w
rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje
także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty
budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W
przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może
uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania
potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają
równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym
akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację
techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty
budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane,
spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania
wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu
posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub
sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka
dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami
określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub
warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje
również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające
zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w
szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany
Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani
możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu
nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany
Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy
lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu
zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub
KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji
zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający
dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie
zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności
wykonanych prac z dokumentacją techniczną. 5. Gwarancja i serwis
Długość okresu gwarancji i serwisu na roboty budowlane oraz zamontowane
materiały
i urządzenia stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na
okres w przedziale od 60 miesięcy (termin minimalny)
do 78 miesięcy (termin maksymalny) od daty otrzymania ostatecznej
decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady
fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam
określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Udzielając
gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów
gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot
zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu.
Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja
producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych.
6.Ubezpieczenie. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze
umowę posiadania ubezpieczenia zgodnie z warunkami określonymi przez
Zamawiającego w § 11 projektu umowy. 7.Podwykonawcy. Zamawiający
dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1)jest zobowiązany
wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 3 do SIWZ) części
zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać
firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2)w przypadku
podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem
do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo imiona i
nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi.
Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy Zamawiającego o
wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał
informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie
zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia. 3)jeżeli późniejsza
zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego
zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a
ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu
Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny
Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie
mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w
trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za
nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz
płatności określone są w § 14 Projektu umowy. 8.Klauzula zatrudnienia.
Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek
zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące
czynności w zakresie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych
przy realizacji robót budowlanych, operatorzy sprzętu i prace fizyczne
instalacyjno-montażowe objęte zakresem zamówienia, określonym w pkt. 2.2
SIWZ. (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane
samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność
gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy).
Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia
zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o
których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu
niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji
zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o
pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w
trakcie realizacji zamówienia zawarte są § 13 Projektu umowy stanowiącym
(Załącznik Nr 2 do SIWZ). 9.Zamawiający informuje, iż zamówienie jest
realizowane w ramach zadania „Budowa krytej pływalni przy Szkole
Podstawowej Nr 2 w Hrubieszowie” i współfinansowane jest ze środków
Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach Programu Sportowa Polska –
Program Rozwoju Lokalnej Infrastruktury Sportowej, Umowa Nr
2019/0013/1393/SubA/DIS/SP/18